2021 © Geotronics Dystrybucja
projekt i realizacja: wojciechczechowski.pl
System Trimble GEDO IMS składa się z wózka torowego Trimble GEDO CE 2.0 i wysoce precyzyjnego IMU. Jest to podstawa do wydajnego i dokładnego pomiaru toru oraz gromadzenia informacji o obiektach przytorowych. Do systemu można dodać dodatkowe komponenty i czujniki, które zwiększają zakres zastosowań i gwarantują najlepszą wydajność.
System Trimble GEDO IMS można używać z tachimetrem Trimble S5/S7/S9 lub Profilomierzem Trimble GEDO do pomiaru znaków regulacji wzdłuż toru. Na podstawie pomiaru trajektorii podczas przejazdu wózka i domiarów do znaków regulacji, system wyznacza różnice pomiędzy zmierzoną i projektowaną osią toru. Dane są następnie przekazywane do podbijarki w procesie regulacji osi toru. Taki sposób pomiaru stanowi najbardziej wydajną metodę pracy z podbijarką torową..
Połączenie skanera laserowego Trimble GEDO GX50 i Trimble GEDO IMS tworzy wysoce wydajny system pomiarowy do mapowania obiektów przytorowych. W wyniku pomiaru powstaje gęsta chmura punktów 3D w bezwzględnym układzie współrzędnych. Z chmury punktów można otrzymać informacje o obiektach przytorowych oraz wykonać różnorakie analizy skrajniowe. Ponadto dane mogą być wykorzystane na każdym etapie budowy w projektach BIM.
Połączenie systemu Trimble GEDO IMS z technologią Trimble GNSS umożliwia pomiar toru bez znaków regulacji (osnowy), a w oparciu o współrzędne GNSS. Zebrane dane można wykorzystać do stworzenia nowej lub modyfikacji istniejącej geometrii toru. Nowe znaki regulacji mogą być zastabilizowane i zmierzone podczas jednego przejazdu wózka. Pozwala to na wykorzystanie systemu do dalszych prac pomiarowych przy utrzymaniu lub przebudowie.