Trimble GEDO GX50

Potrzebujesz wsparcia? Dzwoń: +48 666 866 661

Kontakt z serwisem: +48 12 416 1600

Geodezja kolejowa

Trimble GEDO GX50

System skanowania laserowego do pomiaru obiektów i kinematycznej analizy skrajni kolejowej


Trimble GEDO GX50 to nowoczesny i elastyczny system skanowania laserowego, który został zaprojektowany do współpracy z systemami pomiaru torów Trimble GEDO.

Trimble GEDO GX50 jest dostępny w konfiguracji jednogłowicowej z jednym skanerem oraz w konfiguracji dwugłowicowej z dwoma skanerami. Modułowa konstrukcja systemu umożliwia późniejsze dodanie drugiego skanera. W zależności od potrzeb pomiarowych, skanery mogą być montowane w różnych pozycjach i pod różnymi kątami nachylenia. Skaner umieszczony prostopadle do osi toru zapewnia optymalną dokładność dla bardzo precyzyjnych analiz skrajniowych. W konfiguracji motylkowej obiekty prostopadłe do toru stają się wyraźnie widoczne.

Wysokorozdzielcze, trójwymiarowe dane pozyskane przez system w sposób szybki i dokładny można wykorzystać do analizy skrajni oraz oceny powykonawczej. Pod względem dokładności i rozdzielczości dane stanowią doskonałą podstawę do modelowania w procesie projektowania i budowy zgodnym z BIM.

trimble-gedo-gx50

Systemy Skanowania Trimble GEDO

Trimble GEDO GX50 można łączyć z toromierzem Trimble GEDO CE 2.0, tworząc różne systemy Trimble GEDO. Toromierz wykonuje pomiar szerokości toru i przechyłki w powiązaniu z przebytą odległością. Podstawowa konfiguracja – Trimble GEDO Scan, pozwala na pozyskanie czysto względnej lub pseudo-absolutnej przetworzonej chmury punktów. W geodezyjnej konfiguracji – Trimble GEDO Rec-Scan, bezwzględna pozycja toru jest określana za pomocą tachimetru lub odbiornika GNSS. Ta pozycja jest również używana do bezwzględnego odniesienia chmury punktów. Systemy Trimble GEDO IMS-Scan i Trimble GEDO IMS-GNSS-Scan łączą najnowocześniejszą technologię pomiaru inercyjnego i skaner laserowy w system wielosensorowy. Elastyczne przetwarzanie umożliwia różne rodzaje georeferencji dla bezwzględnego odniesienia chmury punktów.

Zastosowania

Planowanie, BIM, Budowa i Modernizacja

  • Dokumentacja stanu korytarza torowego
  • Dane przestrzenne do modelowania projektów 3D
  • Obszerna analiza skrajni dla istniejącego toru lub nowo projektowanego toru
  • Planowanie przebiegu przewodów trakcyjnych
  • Dokumentacja powykonawcza

Zarządzanie i Utrzymanie

  • Analizy skrajniowe dla transportów ponadgabarytowych i transgranicznego ruchu kolejowego
  • Dokumentacja dla właścicieli infrastruktury kolejowej (np. WinLUE dla LIRA i Clearroute)

Zarządzanie obiektami

  • Gromadzenie informacji o obiektach kolejowych do dokumentacji inwentaryzacyjnej

Kluczowe korzyści

  • Wykorzystanie uniwersalnego toromierza GEDO z możliwością rozbudowy modułowej
  • Pełny pomiar 360° zapewnia widoczność wszystkich obiektów na torze
  • Możliwość użycia z jedną lub dwoma głowicami skanującymi
  • Elastyczne ustawienie skanerów dla optymalnej widoczności obiektów
  • Wysoka częstotliwość pomiaru i prędkość obrotowa pozwala na szybki ruch toromierza podczas rejestracji
  • Jednolite zasilanie i funkcja wymiany baterii w trakcie pracy
  • Połączenie z instrumentami geodezyjnymi do bezwzględnego odniesienia chmury punktów
  • Wysokorozdzielczy podgląd na żywo do natychmiastowej kontroli skrajni
  • Wysoka wydajność i elastyczność minimalizuje niezbędną załogę i obniża koszty
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support