Trimble GEDO GX50

Potrzebujesz wsparcia? Dzwoń: +48 666 866 661

Kontakt z serwisem: +48 12 416 1600

Geodezja kolejowa

Trimble GEDO GX50

System skanowania laserowego do pomiaru obiektów i kinematycznej analizy skrajni kolejowej


Trimble GEDO GX50 to nowoczesny i elastyczny system skanowania laserowego, który został zaprojektowany do współpracy z systemami pomiaru torów Trimble GEDO.

Trimble GEDO GX50 jest dostępny w konfiguracji jednogłowicowej z jednym skanerem oraz w konfiguracji dwugłowicowej z dwoma skanerami. Modułowa konstrukcja systemu umożliwia późniejsze dodanie drugiego skanera. W zależności od potrzeb pomiarowych, skanery mogą być montowane w różnych pozycjach i pod różnymi kątami nachylenia. Skaner umieszczony prostopadle do osi toru zapewnia optymalną dokładność dla bardzo precyzyjnych analiz skrajniowych. W konfiguracji motylkowej obiekty prostopadłe do toru stają się wyraźnie widoczne.

Wysokorozdzielcze, trójwymiarowe dane pozyskane przez system w sposób szybki i dokładny można wykorzystać do analizy skrajni oraz oceny powykonawczej. Pod względem dokładności i rozdzielczości dane stanowią doskonałą podstawę do modelowania w procesie projektowania i budowy zgodnym z BIM.

trimble-gedo-gx50

Systemy Skanowania Trimble GEDO

Trimble GEDO GX50 można łączyć z toromierzem Trimble GEDO CE 2.0, tworząc różne systemy Trimble GEDO. Toromierz wykonuje pomiar szerokości toru i przechyłki w powiązaniu z przebytą odległością. Podstawowa konfiguracja – Trimble GEDO Scan, pozwala na pozyskanie czysto względnej lub pseudo-absolutnej przetworzonej chmury punktów. W geodezyjnej konfiguracji – Trimble GEDO Rec-Scan, bezwzględna pozycja toru jest określana za pomocą tachimetru lub odbiornika GNSS. Ta pozycja jest również używana do bezwzględnego odniesienia chmury punktów. Systemy Trimble GEDO IMS-Scan i Trimble GEDO IMS-GNSS-Scan łączą najnowocześniejszą technologię pomiaru inercyjnego i skaner laserowy w system wielosensorowy. Elastyczne przetwarzanie umożliwia różne rodzaje georeferencji dla bezwzględnego odniesienia chmury punktów.

Zastosowania

Planowanie, BIM, Budowa i Modernizacja

  • Dokumentacja stanu korytarza torowego
  • Dane przestrzenne do modelowania projektów 3D
  • Obszerna analiza skrajni dla istniejącego toru lub nowo projektowanego toru
  • Planowanie przebiegu przewodów trakcyjnych
  • Dokumentacja powykonawcza

Zarządzanie i Utrzymanie

  • Analizy skrajniowe dla transportów ponadgabarytowych i transgranicznego ruchu kolejowego
  • Dokumentacja dla właścicieli infrastruktury kolejowej (np. WinLUE dla LIRA i Clearroute)

Zarządzanie obiektami

  • Gromadzenie informacji o obiektach kolejowych do dokumentacji inwentaryzacyjnej

Kluczowe korzyści

  • Wykorzystanie uniwersalnego toromierza GEDO z możliwością rozbudowy modułowej
  • Pełny pomiar 360° zapewnia widoczność wszystkich obiektów na torze
  • Możliwość użycia z jedną lub dwoma głowicami skanującymi
  • Elastyczne ustawienie skanerów dla optymalnej widoczności obiektów
  • Wysoka częstotliwość pomiaru i prędkość obrotowa pozwala na szybki ruch toromierza podczas rejestracji
  • Jednolite zasilanie i funkcja wymiany baterii w trakcie pracy
  • Połączenie z instrumentami geodezyjnymi do bezwzględnego odniesienia chmury punktów
  • Wysokorozdzielczy podgląd na żywo do natychmiastowej kontroli skrajni
  • Wysoka wydajność i elastyczność minimalizuje niezbędną załogę i obniża koszty
# hi